In the meantime Down Under

Let's go surfing!

Dinsdag 8 November

Vanmorgen deed me neus toch wel heel pijn... Dus besloten om eerst maar even langs de huisarts op de uni te gaan om het te laten checken!

Aan de hand van mijn beschrijving over water er gebeurd was, en het nodige geduw en getrek aan mijn neus werd de volgende conclusie getrokken: Gebroken neus. Echter hij staat recht, en geen losse stukjes bot of wat dan ook te ontdekken. Voorkom dat er iets tegen aan komt, en rustig afwachten. Mocht het erger worden, dan graag terugkomen.

Uhmmm oke! prima....

Als troost hadden we met de leerstoelgroep wel een koffiepauze om 10 uur smorgens. Ik werd eindelijk eens geintroduceerd aan alle onderzoekers etc... Welgeteld meer dan 120 man... Das toch even wat anders dan op de Wageningen universiteit! Daarnaast zijn de koffiepauzes ook wel even wat luxer. Fruit, kaasplankjes, gebak, soesjes, borrelnootjes, chips, etc etc etc... Daarentegen worden ze wel maar een keer in de 2 weken gehouden...

Gelijk daarna heb ik eigenlijk me eerste resultaten besproken met de heer Olley, die zeer tevreden was. Hij is (zegt hij zelf) absoluut geen meteoroloog. Dus om dan resultaten te bespreken die voor jou logisch zijn, geeft toch wel een soort van machtsgevoel haha. Tijdens het gesprek kom je erachter dat je hier en daar nog wel dingen kunt aanvullen, en daar heb ik me de rest van de dag dan ook mee bezig gehouden. Daarnaast heb ik ook nog iemand ontmoet tijdens de koffiepauze smorgens die me zou kunnen helpen aan de satelietfoto’s… welke mensen te benaderen… Dus daar heb ik smiddags ook een kopje koffie mee gedronken.

Vandaag wel lekker vroeg naar huis. Om half uur zou het namelijk de hel losbarsten, als het gaat om onweer… Dus ik om kwart over 7 naar huis… Maar onweer gezien ? Neeuhh… The story of my life haha.

Omdat ik al een paar weekjes kook op de dinsdag, wilde Julia en Cecilia graag iets terugdoen. Zij zouden vandaag koken… Mexicaans!! Dus ik kan nu Enchillada’s maken!

Woensdag 9 November.

Vanacht werd ik weer een keer wakker van de palmbomen naast me kamer die een boel geluid maken, en krijsende geluiden. Was nu toch wel aardig benieuwd wat dit nu veroorzaakt…. En ja hoor, net wat ik dacht… Een kolonie vleerhonden terroriseert snachts onze buurt haha.

10 u de volgende morgen had ik een Koffie-pauze met een “Mate”. Ik heb mezelf ingeschreven bij soort van Buddy vereniging om zo meer mensen hier te leren kennen. Aardige gozer, uit Perzie, jaaa ik ga internationaal doen haha.

De rest van de dag was het weer ouderwets schelden op de computer omdat het allemaal nite meewerkte haha.

Donderdag 10 November

Vanmorgen kreeg ik een appje van een onbekend nederlands nummer, Olaf was zijn naam... Een huisgenoot uit Wageningen had mijn nummer aan hem gegeven, omdat hij wist dat ik op een Australische universiteit zat. Omdat diegene graag volgend jaar in Australie wilde gaan studeren,was hij hier nu al om een beetje rond te kijken naar verschillende universiteiten. De vraag was dan ook of ik een rondleiding wilde geven. Natuurlijk wil ik dat! Maar voor die tijd heb ik smorgens eerst nog contact gezocht met de mensen van het Department of Natural Resources and Mines, voor de luchtfotos die ik nodig heb… Ik heb zo een idee dat dit wel eens lang kan gaan duren, aan de manier van handelen (verwacht binnen 4 weken een antwoord op verstuurde mails, en de telefoon nemen ze niet op). Smiddags heb ik Olaf een beetje de campus laten zien, en het een en ander verteld over hoe het leven in Australie is, althans wat ik heb meegemaakt… Het klinkt raar, maar het is toch wel fijn om weer eens gewoon nederlands te kunnen praten. Ookal merkte ik wel dat ik er heel snel een engelse term uitgooi nu haha. Uiteindelijk zijn we in de bar beland, waar we nog iets gedronken hebben… Cola uiteraard, want ik had nog wel wat werk te doen die dag!!. Toen ik savonds tegen een uur of 10 naar huis ging, gebeurde er toch wel wat onverwachts… Op een gegeven moment ging het fietsen nogal zwaar…. Het bleek dat ik mijn achterwiel verloren was… De as was finaal doormidden… KUT! Nu moet ik op zoek naar een nieuwe as, wil ik nog wel een beetje blijven fietsen… Wat toch wel echt noodzakelijk is, omdat lopen hier echt geen optie is. Balen!!!

Maar fuck yeah, ik zou niet een echte Nederlander blijven als ik savonds niet het Sinterklaasjournaal terug kan kijken op BVN!!!! (de rest van de nederlandse tv zoals RTLXL, NPOgemist etc kan ik hier niet kijken vanwege een of andere wet)…

Vrijdag 11 November

HEEEEEUUUUUUY BIER!!!!! Vandaag is het carnavalsseizoen begonnen! En lekker voor jullie, hier begint ie gewoon 9u eerder.... Maar zie dit phenomeen maar eens uit te leggen aan buitenlanders... Vooral waarom je zulke achterlijke muziek draait smorgens vroeg tijdens je koffiepauze haha.. Gaat niet...

Echter vanmorgen om 11:11 precies zat ik bij een uitzendbureau van de uni, om daar eens mijn CV door te lichten. Het schijnt dat hier hele andere dingen belangrijk zijn om in je resume te zetten... Zoals of je op je werk kunt komen, of dat je moet worden opgehaald etc....

Toen ik daarna weer terugliep naar mijn werkplek, heb ik dan eindelijk me eerste wildlife gespot in Australie... Hoog in een boom zat een Koala... Ookal beweegt zo een beest de hele dag niet, het is wel apart om te zien!

De rest van de dag was eigenlijk gevuld met rapporten schrijven, en het proberen contact te leggen met de Landsat mensen (voor de fotos)...

Ik ben er inmiddels wel achter dat de foto's die ik minimaal nodig heb, bij elkaar zo een 2000 euro gaan kosten.

En volgende week maandag en donderdag mag ik tijdens de koffiepauze me plan gaan verdedigen ten opzichte van de gehele leerstoelgroep. Kom maar eens met een goede reden dat we inderdaad die foto's moeten kopen... Vandaar ook het rapport van vandaag.

Savonds heb ik eigenlijk niet zo heel veel meer gedaan. Eens een keer vroeg naar bed. Want morgen gaat de wekker weer om 6u!! ^^

Zaterdag 12 November

Oke… 5 over 6 ging de wekker. Maar om 7u moest ik klaar staan buiten. Dus snel onder de douche en ontbijt gemaakt. Om 7u kwam er een auto voorrijden. Ik ging vandaag namelijk voor het eerst SURFEN!!

Tijdens de field-trip van vorige week was ik in gesprek geraakt met een vrouw (schat jaar of 30) die meedeed aan de conferentie. Ze vroeg wat ik zoal deed in het weekend, als ik niet werkte aan mijn thesis. Waarop mijn antwoord was: werken aan me thesis…. Dat vond ze niet kunnen haha. Ze vroeg daarna wat ik graag wilde doen in Australie. En wat wel hoog op mijn bucketlist staat voor de tijd dat ik hier ben, is leren surfen. Nu wilde het toeval dat zij met een paar vriendinnen een paar weken geleden was begonnen met het nemen van lessen. En als ik wilde dat ik gewoon nog meekon…. JA NATUURLIJK!

Afgelopen maandag kreeg ik een berichtje van haar dat ze wilde gaan surfen vandaag. De vraag was of ik even me thesis aan de kant kon zetten, om mee te gaan. Zeker!

Dus zo gezegd zo gedaan, en vanmorgen in de auto gesprongen om naar de Gold-coast te gaan, samen met nog 3 vriendinnen van haar.

Eenmaal aangekomen, ontmoeten we onze 2 surfinstructeuren op de parkeerplaats van het strand.

Ze hadden wel een mindere mededeling gelijk… de wind kwam vanaf zee, waardoor de golven eigenlijk heel slecht waren. Maar omdat we maar met zijn 5e waren, konden we prima leren wanneer te timen om te beginnen peddelen voor een golf, en hoe op een surfplank te staan. De surfschool was niet meer dan een vrachtwagen, waarin alle materiaal lag haha. Na onszelf in een wetsuit te hebben gehijst, hebben we de eerste basisinstructies op het strand gekregen. Na een kleine 20 minuten mochten we dan het water in…. Gewoon lekker warm hahaha. Geloof het of niet, de eerste golf die ik nam, stond ik gelijk rechtop op mijn surfplank haha. Dat geeft wel ff een kick! Ik kreeg zelfs applaus van de reddingsbrigade die naast ons op het strand aan het oefenen waren haha.

Maar de volgende 20 keer viel ik gewoon om haha. Geen natuurtalent helaas.

Echter gebeurde er toen wel iets bijzonders… Een dolfijn kwam even kijken waar we mee bezig waren. Serieus, dat is echt onwerkelijk… Gewoon surfen met een dolfijn echt 4 meter van je vandaan… Mijn dag kon niet meer stuk.

Het is me gelukt om nog 2 keer op mijn board te staan, en een golf uit te surfen tot het strand. Het word namelijk steeds lastiger om op je board te “springen” vanwege dat je armen meer vermoeid raken.

Na afloop kregen we nog een waardebon voor een smoothie bij een locale strand-tent waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt.

Eenmaal terug thuis was ik wel kapot. Echter was in onze wijk een Asian food-festival aan de gang, waar ik graar wilde kijken…. Maar net op het moment dat ik wilde gaan, barste er een gigantische regenbui los… Hmmm dan maar aan de thesis werken voor een uurtje. Toen het eenmaal droog was, toch maar gegaan. Helaas viel het festival zelf nogal tegen. Het waren gewoon de winkels die hapjes verkochten voor 2 dollar… Niks speciaals qua muziek of koken ofzo.

Savonds heb ik nog een filmpje gekeken, en ben ik vroeg naar bed gegaan… Topdag!

Zondag 13 November

Saai dagje vandaag… Opgestaan, wasje gedraaid, boodschappen gedaan…. Ook maar mijn achterwiel eens los geschroeft om te kijken wat voor een as erin zit… Hij was echt gewoon doormidden gebroken… Ff snel op internet gekeken of ik ergens dezelfde kon vinden. Voor een kleine 30 dollar heb ik er eentje. Alleen dan moet hij wel vanuit de andere kant van Australie komen haha. Maar goed, fietsen zonder achterwiel is nou ook niet echt een optie.

De rest van de middag heb ik eigenlijk aan me thesis gewerkt, en s’avonds nog weze volleyen.

Maandag 14 November

Vanmorgen wakker geworden met het nieuws dat er een goede aardbeving is geweest in New-Zeeland... Normaal is dat echt een ver-naast-mijn-bed-show. Maar nu is dat toch wel iets anders... Vooral omdat je toch plannen hebt om daar eens een kijkje te gaan nemen (onder het mom van nu we er toch zijn). Deze voornemens blijven echter fier overeind staan. Misschien wil ik er nu nog wel liever heen...

Voor de rest heb ik vandaag mijn rapport gepresenteerd aan de heer Olley en Justine... Ze waren beide wel te spreken... Nu afwachten wat de rest er van denkt op donderdag...

Voor de rest heb ik vandaag opnieuw een aanvraag gedaan voor mijn luchtfoto's en gewerkt aan mijn eindverslag, totdat het om 23:00u bedtijd was. Niks spannends haha.

Reacties

Reacties

Ank

Gaaf Luuk om op een surfplank te staan en een dolfijn komt nieuwsgierig naar je kijken ! Top

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active