In the meantime Down Under

Het einde van de thesis komt in zicht!

Dinsdag 10 Januari

Gewoon weer lekker aan me rapport gewerkt. Echter dit keer niet alleen maar geschreven, maar vooral verbeterd. Elke zin moet raak zijn, niets mag nergens op slaan: Wat nogal moeilijk voor mij is, want wat ik het liefste doe is onzin lullen. Het is wel fijn om te merken dat mijn Engels wel een stuk erop vooruit is gegaan. De eerste weken moet je veelal denken over hoe je iets wil zeggen, met het gevolg dat je niet echt uit je woorden komt. Nu daarentegen loopt het als een trein, het is zelfs zo erg dat ik soms over Nederlandse woorden moet nadenken, omdat ik alleen nog maar de Engelse vertaling weet haha.

’s Avonds heb ik voor de verandering weer eens een gesprek gevoerd met Ids. Lekker dom lullen. Daar was ik na deze dag wel echt aan toe! In me dagelijkse avondrondje werd me dag toch weer gevuld met adrenaline! Ik dacht namelijk eerst dat er een grote tak op de weg lag. Maar op gegeven moment zag ik toch echt beweging… Inderdaad, een (Coastal Carpet Phyton) lag te genieten van het warme asfalt. Gaaf om zo een beest te zien, uitgerekt zo een 1,5 tot 1,7m schat ik.

Mooie einde van de dag.

Woensdag 11 Januari

De temperatuur begint weer op te lopen hier, met als goed is donderdag tot en met zaterdag het hoogtepunt van de hittegolf (lees 41 graden). Dus ’s morgens extra vroeg op, om nog een beetje in de koelte te kunnen werken. Echter om 11u was het wel gedaan met de aangename temperatuur.

Smiddags ben ik dan ook met Miki en Iuliana naar het winkelcentrum geweest om daar te genieten van de airco. Eigenlijk gewoon met het plan er een beetje rond te lopen, en uit het huis te zijn.

Toen we terugkwamen was ik eigenlijk kapot. Dus mooi tijd om even wie is de mol, en Big Fish Klaas (ben nu al verhengeld aan dit programma) terug te kijken.

Savonds hebben we maar weer een film gekeken.

Donderdag 12 Januari.

Vandaag is het tijd om binnen te blijven. Alles op slot, en de airco aan! Ik heb dan ook vooral smorgens aan me thesis gewerkt (Speciaal voor Pulles: Maar 2 uurtjes). En hierna heb ik besloten maar eens een film te kijken die ik eigenlijk al heel lang wilde zien, maar nooit echt tijd voor (vrijgemaakt) heb: Avatar. Tegen een uur of 6 begon het weer wat af te koelen, doordat de zeewind weer aanwakkerde. Heel raar, tegen het eind van de middag begint het hier altijd behoorlijk te waaien! Daarna heb ik om af te koelen een duik in het zwembad genomen. Ff lekker wat baantjes trekken. Savonds was gevuld met tekenen…. Tekenen ? jaa het design van een tattoo die ik misschien wil laten zetten als afsluiting hier, en een herboren ik. Maar alles kan nog veranderen haha.

Vrijdag 13 Januari

Vrijdag de 13de… Tijd om weer binnen te blijven, en niets te doen. Het eerste ongeluk van vandaag kwam smorgens al toen ik uit me bed stapte. Je stoot je teen tegen de bureaustoel. Altijd fijn.

Eigenlijk had ik vandaag helemaal geen motivatie om iets te doen, dus heb ik ook bijna niets gedaan. Filmpje gekeken, beetje aan me teksten gesleuteld…. Totdat ik een uitnodiging kreeg van de buurjongen Mohammed, om eens echt Perzische te gaan eten in een restaurant dichtbij. Nouja dat laat ik mij geen 2 keer zeggen. Dus rond 7u ben ik richting het restaurant gegaan, waar we tot een uur of 9 heerlijk hebben gezeten, en vooral gepraat over de verschillen tussen Iran en Nederland.

Toen ik thuis kwam was het weer tijd voor een filmpje.

Zaterdag 14 Januari

Vandaag is hopelijk de laatste dag van deze sterves hitte. Owja, graag geen foto’s meer opsturen van sneeuw, ik word er namelijk stik-jaloers van!

Ik heb vandaag echt helemaal niks gedaan, maar dan ook niks. Op bed gelegen, puzzeltjes gemaakt, me lonely planet uitgelezen, etc etc. Het was echt te heet. Zelf door het niks doen barst je in zweet uit.

Toen de zon eenmaal onder was, ben ik maar wat boodschappen gaan doen. Maar dat was het dan ook wel voor vandaag…

Zondag 15 Januari

Gelukkig zijn de voorspellingen hier zo betrouwbaar… NOT. Weer een dag vol hitte, en benauwdheid. Echt totaal niks kunnen doen… Je kunt wel schrijven aan je rapport. Maar je kunt totaal niet nadenken door de hitte.

’s Avonds stond dan eindelijk Kimmim weer voor de deur. De auto waarmee ze naar Sydney waren gegaan voor uit en nieuw was eindelijk gemaakt waardoor ze na 2 weken de terugweg weer konden beginnen.

Maandag 16 Januari

Gelukkig was het door de regen van gisteravond iets afgekoeld…. Dus op naar de uni vandaag. Echter niet om te werken… Maar om data te verzamelen. Ik ben afgelopen week namelijk langs een interessante studie gekomen, die een van de professoren hier heeft gedaan. Dus heb ik diegene een mail gestuurd met de vraag naar meer uitleg! Nooit geschoten is altijd mis toch ? Voor de geïnteresseerden (Nee niet allemaal wegklikken): het gaat over het feit hoe vis zich aanpast aan een verandering in rivier-morfologie…. Misschien een onderzoek om voort te zetten en een dubbele master te doen….

Smiddags heb ik wel weer lekker thuis in mijn airco aan het rapport gebeund. Echter toen Iuliana thuiskwam met een verassing kon ik het toch niet laten om te stoppen. Ik heb me lekker weer kind gevoeld vandaag haha: gespeeld met Kinetisch zand. Mooi spulleke.

Week 16

Dinsdag 17 Januari

Vandaag was er een gratis citytour in het centrum, en ik vond het wel eens tijd om meer van de stad zelf te zien, na er bijna 4 maanden gewoond te hebben. Dus lekker vroeg uit de veren en met de bus richting het centrum. Door mijn goede oude vertrouwde vriend “vertraging” was ik nog maar net op tijd. Echter was de tour het wel waard. Er had zich denk ik een groepje van 15 backpackers en toeristen verzameld rondom een oudere dame. Samen hebben we het oudste winkelcentrum bezocht, het gemeentehuis, en een paar chique hotels. Onderweg hebben we veelal door de steegjes gezworven, waar veel kunst tentoongesteld werd.

Uiteindelijk eindigde we bij het Brisbane museum waar de geschiedenis van de stad werd tentoongesteld. Als echte Nederlander (het was gratis) heb ik daar nog even rondgekeken voordat ik het wel weer tijd vond om naar huis te gaan. Onderweg nog snel even de benodigde boodschappen gedaan voor een erwtensoep vanavond (JAAAA het is hier stikheet, maar dan nog! IK wil EWRTENSOEP in de WINTER!).

Eenmaal thuis weer lekker gekookt, en na een filmpje met het huis was het weer tijd om te gaan slapen.

Woensdag 18 Januari

Smorgens was ik er via via achter gekomen dat mijn Justine op de campus was. Ik wacht nu al een tijdje op een antwoord voor een vraag die ik 3 weken terug gesteld heb. Ik besloot daarom vandaag haar eens te verassen met een bezoekje op de uni. Zodoende heb ik eindelijk me antwoord, en kan ik weer even verder de aankomende dagen.

Aan het einde van de middag lekker weer programma’s teruggekeken, en niks gedaan. Veel te heet om jezelf druk te maken!

Donderdag 19 Januari

Vandaag weer lekker gewerkt aan me thesis, zowel thuis als op de uni. Normaal zou ik zijn thuisgebleven, maar omdat er wat geprint moest worden ben ik naar de uni gegaan. Vandaag zouden we namelijk kaartjes kopen voor the Australian zoo (de wereld beroemde Steve Irwin dierentuin!). Echt een droom die in vervulling gaat komen!

Toen ik aan het eind van de middag thuis was heb ik vast hopjesvla gemaakt voor die avond als toetje!

Ik was ’s avonds op een of andere manier toch goed gesloopt. Dus lekker vroeg me bed in.

Vrijdag 20 Januari

Door lekker vroeg naar bed te gaan gisteravond, was ik vanmorgen ook alweer vroeg wakker. Dat kwam eigenlijk wel goed uit, want ik had die nacht feedback gekregen op mijn rapport. Dus ik kon gaan beginnen met het verwerken van commentaar. De dag werd wel mooi opgebroken door een afscheidslunch op de uni. Omdat mijn begeleider vanaf volgende week dinsdag 2 weken veldwerk gaat doen aan de andere kant van de provincie, en de baas/ professor van de afdeling er maandag niet is, was vandaag de laatste kant om samen even te zitten.

Ik onderschat altijd de hoeveelheid werk die toch weer zit in het verwerken van feedback. Smorgens dacht ik dat ik tegen een uur of 7 wel klaar zou zijn met het eerste deel. Maar tegen 9u was ik nog niet eens halverwege. Achja… ik heb nog even…

Zaterdag 21 januari

Vandaag was dan mijn grote dag. Na een kleine 14 jaar dromen, werd het toch eindelijk werkelijkheid: Australia zoo. Rond 8u zaten we met 5 man in de auto, voor een klein anderhalf uurtje rijden. Wat mij echt heel erg verbaasde toen we er aankwamen was dat er echt heel weinig auto’s op de parkeerplaats stonden. Het is namelijk toch wel een van de grootste attracties in de buurt. Eenmaal binnen was het niet veel anders. Het park leek wel praktisch uitgestorven, maar dat maakte het er alleen maar meer speciaal op. Je kunt veel makkelijk alles zien! Na een klein uurtje te hebben rondgelopen tussen de krokodillen, schildpadden en koalas, was het tijd voor de dagelijkse show. Omdat er toch bijna niemand was, zijn we lekker brutaal op de VIP plekken gaan zitten… Nouja we werden zo’n beetje uitgenodigd door een van de medewerkers haha.

Vanalles kwam er voorbij dat uur, van roofvogels tot koalas en papagaaien tot krokodillen. En natuurlijk kon het voeren van de gigantische onderwaterhagedis niet uitblijven. Echt geweldig om dat mee te maken!

Toen de show was afgelopen hebben we eigenlijk de rest van het park verkend. Het is op zich niet zo heel groot…. Een beetje vergelijkbaar met oudehands (zonder alle speeltuinen die er de laatste jaren zijn bijgebouwd). Maar toch wel genoeg om je er een dag te vermaken. Je blijft namelijk overal net iets langer stilstaan: Je kunt namelijk koala’s aaien en voeren, samen met een kangoeroe op de foto, en bij ieder verblijf staat en parkwachter die je van alles kan vertellen over het desbetreffende dier. Ik vind dat elke dierentuin in Nederland echt een voorbeeld kan nemen aan dit park. Ze doen er werkelijk alles aan om mens en vooral dier gelukkig te maken.

Rond een uur of 5 werden we door middel van een zware onweersbui eigenlijk het park uitgejaagd (nou ja het sloot toch om 5u maar goed). Onderweg naar huis hebben we eigenlijk nog plannen gemaakt om die avond ergens in een luxe appartement (met thuisbioscoop) een film of 2 te kijken onder het genot van een pizza. Omdat Richard (een vriend van Kimmim) moest oppassen op de kat, was hij in het bezit van de sleutel. Dat laten we ons geen 2 keer zeggen natuurlijk.

Maar wat mijn hoogtepunt van de dag was: op de foto met een kangoeroe. Jaa hoor, ik ben in Australië!

Zondag 22 Januari

Zo leuk als het gister was, zo saai was het eigenlijk vandaag. Gewoon het standaard zondag ritueel eigenlijk: Veelal werken aan de thesis, en tussendoor de boodschappen doen, de was doen etc etc.

Maar met de gedachte aan gisteren, en de dingen die nog gaan komen, heb ik mezelf der wel weer doorheen gesleept!

Maandag 23 Januari

Man wat gaat de tijd me toch een partij hard. Nu het einde van de thesis in zicht komt, besef je eigenlijk pas dat het serieus voorbij is gevlogen. Ik had vandaag namelijk de laatste keer koffie met mijn begeleidster. We hebben eigenlijk voor het eerst totaal niet gesproken over de thesis of ander schoolgerichte dingen. Lekker slap kunnen ouwehoeren, echt fijn! Ik had daarom smiddags en ’s avonds genoeg motivatie om al de feedback op mijn rapport te kunnen verwerken. Die nacht (2u) was mijn rapport dan ook af, en klaar voor feedbackronde 2!

Reacties

Reacties

Ank

Opnieuw een leuk verhaal om te lezen Luuk... en jouw vakantie komt steeds dichterbij jongen...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active