In the meantime Down Under

Van verjaardag tot bloedneus...

Dinsdag 1 November

Vandaag saaie dag eigenlijk. Hele dag op de uni om maar statistiek te bedrijven op mijn afvoerdatasets. Het enige lichtpuntje was mijn Skypegesprek met Kees die dag haha. Fijn om ook eens mensen te spreken op een dag, dan alleen maar tegen een PC te schreeuwen, die toch niets terugzegt.

Savonds toch maar weer mijn kookskills laten zien en proeven aan me huisgenoten: Pulled chicken met een krieltjes-tomaat-overschotel. Aanrader haha.

Savonds vroeg me bed, in want de volgende morgen moeten we er weer om 6u uit...

Woensdag 2 november

Vanmorgen moest ik om 7u op de uni staan... We zouden namelijk op een fieldtrip gaan. Niet naar mijn eigen studiegebied, maar het is in ieder geval een excuus om de stad uit te gaan!

Eenmaal op de Uni, was het wachten op onze lift voor die dag. Justin zou namelijk voor een of andere conferentie een groep van 25 man rondleiden, om naar de effecten van de 2011 overstroming te kijken in de Upper-Brisbane catchment. Ik zou samen met Justin, een andere phd student en de decaan de de Australian river institute de groep compleet maken.

Om 5 voor 7 kwam de decaan voorrijden in een grote Toyota Patrol. De conferentie-groep zouden we ontmoeten in de Upper-Brisbane catchment. Echter de ontmoetingsplek was nog wel een kleine 2 uur rijden haha.

Die dag hebben we eigenlijk een soort toer gedaan, met 5 stops langs de Brisbane River. De eerste was in het veld, waar je heel mooi de rivierterassen kon zien. De 2e stop was in het bezoekerscentrum van de Wivenhoe-dam (heel mooi om te zien). 3e stop was de outlet van de dam, de 4de een brug waar de tekenen van de overstroming nog te zien waren (21 meter vanaf de grond) en de laatste stop was in een Park in Brisbane zelf.

Uiteraard was de dag geheel verzorgd met koffie, en lunch... Mooi meegenomen haha.

Echter om de verloren weken een beetje goed te maken ben ik toen we rond 5 uur weer terugwaren op de uni nog doorgegaan met het berekenen van de afvoer-statistieken. Echter wilde het niet echt vlotte, en ben ik om 9u maar gestopt... vond 14uur wel genoeg werk voor een dag.

Ik was gesloopd haha.

Donderdag 3 november

Vandaag is het Julia’s verjaardag... Dus ik had een paar dagen geleden al geopperd om iets met het huis te doen/te geven... Uiteindelijk waren we het er allemaal over eens dat het een nutella-taart zou moeten worden. Dus vandaag zou ik lekker thuisblijfen, om op me kamertje statistiek te berekenen (DE HELE DAG!! Pffff....). Maar ik zou ondertussen ook mee boodschappen kunnen gaan doen, en de taart mee bakken. Vond dat ik wel een dagje thuis verdiend had na de 14 uur van gister...

Smorgens vol goede moed aan de slag gegaan met Excel, tot een uurtje of 2. We gingen toen met de rest van het huis naar de super om ingredienten in te slaan! In de supermarkt hadden we ook maar bedacht om koekjes te gaan bakken haha. Dus een heuze bakmiddag!

Met als kers op de taart dat ik ook nog echte nederlandse hagelslag ben tegengekomen... Natuurlijk zonder twijfel ingeslagen die handel!

Eenmaal thuis kwamen we erachter dat we de ingredienten voor de topping waren vergeten... Echter omdat Emma vast zou gaan bakken, Cecilia en Kenneth aan de studie moesten, werd ik er weer opuit gestuurd. Echter wel met een auto.... Kenneth vond dat ik een keer moest beginnen met links rijden...
Dus ik alleen op weg naar de supermarkt. Moet wel zeggen dat de eerste paar meter heel erg wennen is... Alles is anders haha. Maar daarna is het vooral bij de les blijven, de auto in het midden van de rijbaan houden, en zorgen dat je links! Blijft rijden haha.

Zonder kleerscheuren/deuken heb ik de toch van toch zo een 5 kilometer heen en weer overleeft, over de hoofdstraten straten van ons stadsdeel.

Smiddags hebben we ons best gedaan om een zo goed mogelijke taart en zo mooi mogelijke koekjes te maken. Ging aardig. Echter was het om half 5 toch wel weer tijd om door te gaan met statistiek...

Om half 10 had ik het eindelijk klaar!

Savonds hebben we eigenlijk nog met het huis, en een paar vrienden van Julia de taart opgegeten en een wijntje gedronken...

Vrijdag 4 November

Saai dagje op de uni... Berekenen van modellen etc etc...

Echter is vandaag wel het idee ontstaan om morgenavond te gaan bbqe... eindelijk haha.

Maargoed, toen ik savonds thuis kwam, had ik post gekregen dat ik mijn medisch dossier kon inzien voor de gevallen in australie. Echter moest ik me wel eerst verifieren met een of andere code, die natuurlijk weer niet klopt... Fijn haha. Morgen maar weer bellen dan.

Daarna heb ik me kamer toch nog verder versierd met mooie fotos van Australie..

Zaterdag 5 November

Jeeeej weekend... NOT... Maargoed, smorgens eerst boodschappen wezen doen voor de BBQ vanavond... Omdat ik zeg maar alles moest kopen nog, en daarnaast ook om mezelf levende te houden aankomende week, was de fiets niet echt een optie... Dan maar lopen. Echter was Cecilia wel zo lief om me haar boodschappen trolley te lenen.. Maar dan ook echt zo een knal-roze! Eenmaal op het winkelcentrum kijkt iedereen je wel heel raar aan haha. Maar: Yeah bithes, f(*& jullie!. Ik heb een handig karretje, ipv al jullie plastic zakjes. Want echt! Ik snap niet waarom wij in Nederland moeilijk gaan doen over gratis plastic tassen... Hier doen ze in 1 plastic tasje welgeteld 4 attributen gemiddeld! Tel maar uit... Ik zie mensen echt de winkel uitlopen met meer dan 30 tassen...

In ieder geval, toen ik eenmaal alles gevonden had en ging afrekenen raakte ik in gesprek met de cassiere over wat ik hier in Australie deed... Ik was duidelijk geen local, vanwege dat ik geen tasje wilde. Ik vertelde dat ik aan me thesis werkte en daarom in Brisbane woonde.

Toen ik de winkel uitliep kwam er een man me achterna gesneld met zijn winkelwagentje. Hij was benieuw wat ik precies deed voor me thesis. Hij was namelijk net klaar met zijn PHD in Wageningen, en mijn accent kwam hem heel bekend voor. Haha. Grappig om ze iemand tegen te komen!

Smiddags ben ik van 12 tot 5 naar de uni geweest om aan de thesis te werken. Echter had dit wel weer een abrupt einde vanwege een stroomstoring... Natuurlijk had ik niet opgeslagen het afgelopen half uur, waardoor ik thuis tot 6u nog door kon...

Maar het eerste wat ik deed om 6u was achter me laptop uit (OPGESLAGEN NATUURLIJK), en linearecta het zwembad in... ookal was de zon inmiddels achter de horizon, ik vond dat ik het wel verdiend had. Zeker omdat het vandaag gewoon 37 graden was geweest. Houdoe!

Rond half 7 de bbq aangestoken, en samen met Julia, Cecilia en 2 duitse vrienden van Julia heerlijk op de veranda buitengezeten tot een uurtje of 11. Daarna was het bedtijd voor mij haha.

Zondag 6 November

Omdat ik besloten heb niet aan weekenden te doen de aankomende tijd, was het vandaag gewoon een dag als alle andere. Het voordeel wel is dat het heerlijk rustig is op de uni, en je ongestoord door kunt werken.

Rond half 5 weer richting huis gegaan, omdat het thuisfront graag wilde skypen... Prima excuus om te stoppen!

Savonds ben ik nog met Kenneth weze volleye. Dit keer wel een mindere opkomst haha, mannetje of 22. Dus goed genoeg voor 4 teams! Het idee was dat we King of the Hill zouden doen, de winner mocht dus blijven staan. Echter werd het na een tijd wel vermoeiend... We bleven namelijk maar winnen.... XD

Toen we besloten hadden even een pauze te nemen, heb ik een partijtje 1 tegen 1 basketbal gespeeld tegen iemand die het veel te goed kon haha. Niet zo een verstandige keuze die ik uiteindelijk met een neus tegen hoofd botsing moest bekopen... Ik loop dus nu de aankomende dagen met een 2 keer zo grote neus rond haha. Maargoed ik leef nog XD

Maandag 7 november

Afgelopen nacht bar weinig geslapen. Constant eruit gemoeten om me bloedende neus te stoppen. Daarnaast heb ik het idee dat ik ook me schouder uit de kom ik schoten tijdens te botsing... kon me arm op gegeven moment niet meer omhoog krijgen.

Echter was ik blij dat ik vanmorgen weer naar de uni kon... Beetje afleiding en me arm mooi omhoog houden!

Vandaag eindelijk me eerste resultaten geboekt met betrekking tot het effect van ontbossing op de afvoer. Het is maar simpel maargoed. Het is in ieder geval iets. Toch wel een soort gevoel van trots haha.

Savonds om 8u weer naar huis gegaan, snel nog even een wasje gedraaid, en me posters van de muur gehaald. Morgen komt de poets alles schoonmaken, en het gerucht gaat dat ze nogal een klikspaan is. Dus voor de zekerheid heb ik me mooie creatie toch maar van de muur gehaald voordat ik straks weer gezeik krijg. Ze zijn hier nogal van de regeltjes heb ik wel gemerkt!

Aankomende week staat er nog niet zo bar veel op de planning. Ik hoop gewoon lekker door te kunnen gaan aan me thesis. Hoe eerder het meeste werk gedaan is, hoe meer ik kan ontspannen tijdens de kerst-periode!


Xx

Reacties

Reacties

Ank

He sportman (volley, basket, zwemmen) leuk weer je verhaal van afgelopen week te lezen...groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active