In the meantime Down Under

Thesis, Oepss.. Thesis, Thesis, Rennen!!, Thesis, en dan is je huis leeg....

Dinsdag 15 November

Vanmorgen toch maar weer eens een keer een rondje gemaakt langs een deel van de bedrijven waar ik een paar weken geleden me CV heb afgegeven. Gewoon om me gezicht weer eens te laten zien, zodat ze zien dat ik wel echt gemotiveerd ben om te werken… Zonder resultaat helaas.

Van 10 tot 4 heb ik gewoon aan me thesis op de uni gewerkt. Echter om 4u heb ik de bus gepakt naar South-bank (de buurt aan de andere kant van de Brisbane river van het centrum). Hier had ik afgespoken met Cecilia, Julia en de 2 Duitse vrienden van Julia, Tim en Marian. Samen hebben we de veerboot naar Kangeroo point genomen, waar je vanaf een rotswand een hele mooie zonsondergang te zien krijgt over de skyline van Brisbane. Omdat de rest allemaal volgende week maandag vertrekt, was dit voor hun toch nog wel iets om af te vinken op hun bucketlijst… En ik grijp alles aan om maar weg te zijn van mijn thesis op het moment haha.

Maar de zonsondergang was prachtig, en ook de skyline van Brisbane bij nacht is zeker de moeite waard (foto’s op facebook). Rond 7u hebben we de veerboot weer teruggenomen naar South-bank, en vanaf daar weer de bus naar huis… Rond half 9 was ik weer thuis, waarna ik tot 11u weer aan de thesis heb gezeten…

Woensdag 16 November

Hmm gisteravond vergeten de wekker te zetten. Althans te wijzigen... Ik heb hem vorige week schijnbaaar ergens uitgezet voor de woensdag, maargoed. Om 9u stond ik klaar wakker naast me bed. Dus snel snel aangekleed ontbijt en lunch gemaakt en naar de uni. Ik had om half 11 namelijk een afspraak met iemand die mij het een en ander over nieuwe software ging uitleggen dat ik kon gebruiken.

Eenmaal op school aangekomen, snel ff gedouched (jaaaa luxe ik weet het. Maar dat mag ook wel als het hier elke dag minimaal 20 graden is, en je bergop naar de uni moet... Ook prettig voor je mede-studenten) en net optijd voor mijn uitleg.

Rond 12 was ik klaar. Toen ik weer op mijn werkplek was, kwam Mischa (een PHD student die bij mij in de ruimte zit) naar me toe, of we nu niet even een biertje konden drinken ipv het eind van de middag, hij had namelijk een vergadering van 2 tot 5... Ik denk dat dit even een introductie nodig heeft:

Ik was er vorige week achter gekomen dat 3 PHD studenten bij mij in de zaal vissers zijn... Dus ik dacht, daar kan ik het wel mee gaan vinden... Dus om een beetje sociaal te doen, heb ik me stoute schoenen aangetrokken, en gevraagd of ze niet mee een biertje wilde gaan drinken vandaag aan het eind van de middag. Kortom prima plan...

Maar het liep dus even wat anders... Mijn ontbijt bestond dus uit 5 bier...

We tot een uur of 3 in de uni-bar gezeten, toen we besloten dat het tijd werd om maar weer eens aan het werk te gaan...

Nu had ik maandag (na het bespreken van het rapport over de luchtfotos) afgesproken met de heer Olley dat ik eerst 4 fotos zou kopen om te kijken of ik er inderdaad mee kon werken. Dus zo gezegd zo gedaan. Echter moest ik vandaag dus nog die fotos laten zien aan hem, of hij ook vond dat 2500 euro voor een 96 luchtfotos goed besteed geld was...

In eerste instantie was het wel iets van Oepss... Maar nu kan ik zeggen: met 5 bier zonder bodem.... BRILJANT PLAN!

Met mijn (op dat moment zeer verrassend vloeiend engels) had ik hem binnen 3 minuten omgepraat, met wat ik alleen maar slap gelul vond haha... Maar goed, ik heb hem weten te overtuigen. Nu morgen dus de rest van de afdeling nog.

Daarna heb ik doorgewerkt aan het rapport van me thesis. Waar ik op dat moment bijzonder veel inspiratie voor had haha.

Rond een uurtje of 9 ben ik gestopt, en ben ik (weer nuchter) nog langs een paar bedrijven rond de uni gegaan om mijn CV af te geven...

Voor de rest heb ik nog 3 keer gecheckd of ik inderdaad mijn wekker voor morgen had gezet!

Slaap lekker!

Donderdag 17 November

Vanmorgen was het dan zo ver... Mijn presentatie voor de leerstoelgroep... Ik had me goed voorbereid, dus in principe was het niet zo heel moeilijk. Beetje stom lullen over wat je berekend hebt. Aan het eind was iedereen eigenlijk wel overtuigd, en kreeg ik alleen maar positieve feedback!

Die 2500 dollar is in de pocket.

Alleen nu kwam het. Op het moment dat ik wilde betalen, moest ik dat doen via de creditcard van de afdeling... Maar denk je nou dat die makkelijk te vinden is... Nee. Ben er in totaal 2,5 uur mee bezig geweest om iedereen te bellen/mailen/ op te zoeken wie dat ding zou kunnen hebben. Heb je hem uiteindelijk... Staat er niet genoeg geld op. Fijn... Dus weer een uur verder om geld bij elkaar te sprokkelen. Maar uiteindelijk is het gelukt!

Voor de rest ben ik tot 9u bezig geweest met me verslag... Daarna lekker naar huis, onderweg nog door een oppossum achterna gezeten haha. Hij zat op een vuilnisbak op de campus. Dus ik wilde een foto maken, bedoel heb nog nooit eerder zo een beest gezien... Maar had de filtser aan laten staan, en dat vond ie niet zo leuk. Dus ik moest echt ff sprintje trekken van een tiental meters om te laten zien dat ik zijn avondmaal niet ging verstoren. Voor de rest thuis een serietje gekeken en naar bed!

Vrijdag 18 november

Vanmorgen extra vroeg begonnen, rond een uurtje of 7 liep ik thuis weg... Vanmiddag zouden we met een studentenvereninging naar een nationaal park gaan om daar gloeiwormen te gaan bekijken in een grot... Dus eerder weg om toch nog een paar uurtjes te maken.

Echter merkte ik wel dat dit gelijk invloed had op me prestaties... Kreeg maar niks gedaan vandaag. Echt super demotiverend.... Daarnaast kreeg ik ook nog eens het bericht van het Department waar de luchtfotos vandaan komen, dat de helft van de photos die ze aanbieden niet eens beschikbaar is... Fijn... Maargoed dat lossen we volgende week weer op.

Tegen een uur of 5 zouden we verzamelen op de campus om naar het nationaal park te gaan. een kleine 1,5u rijden. Echter bleken er maar 6 man op te komen dagen. En daarnaast stond al het verkeer vast rondom brisbane waardoor we niet voor middernacht terug zouden zijn. Hierdoor haakte de rest ook af... DAMN... Zit niet echt mee vandaag.

Dan maar weer terug aan de thesis.

Rond 10u was het naar huis, en naar bed!

Zaterdag 19 November

Na het standaard ochtendritueel, was ik rond 9u weer op weg naar de uni...

Ik kon er vandaag voor kiezen om mee te gaan naar de Gold-coast samen met Julia en Cecilia.

Ze wilden graag nog een keer naar Surfers paradise, omdat ze daar nog niet geweest waren. Maandag gaan ze op een rondreis door Australia, waarna ze ook niet meer terugkomen naar Brisbane, waardoor dit de laaste mogelijkheid voor ze was. Echter omdat ik vorige week al geweest was, en toch dingen moet gaan laten schieten (ivm budget, omdat ik nog steeds geen werk heb) had ik toch maar besloten om aan de thesis te werken vandaag.

Wel is het altijd heerlijk rustig op zaterdag in de PHD ruimte, wat ook wel fijn is als je je echt moet concentreren. Ik wilde namelijk gaan beginnen aan de introductie van mijn paper.

Rond een uurtje of 6 loop ik altijd mijn gebruikelijke rondje rond de campus. Even de gedachten verzetten, en bewegen! Op mijn route ligt altijd een flink stuk door het tropische regenwoud waarin de campus zich bevind. Tot nu toe had ik hier nog niet echt wildlife gezien (jaa vogels, insecten, muggen, spinnen, padden etc.) maar daar kwam vandaag toch verandering in. In eerste instantie dacht ik nog dat het een stok was. Maar toen het begon te bewegen besefte ik voor het eerst in mijn leven toch een wilde slang voor me had, die groter was dan een halve meter... Toch weer een hoogtepuntje.

Rond half 9 kwam ik weer thuis aan, waarna Julia een diner zou maken. Omdat dit toch wel een soort van het laaste avondmaal samen was, wilde ze graag iets maken (en omdat ik en Cecilia al een paar keer voor haar gekookt hadden haha).

De rest van de avond heb ik opgevuld met in bed een film kijken....

Zondag 20 November

Saaaai en standaard dagje... Boodschappen gedaan, naar de uni om te werken aan me paper... Geskyped met het thuisfront en daarna op naar huis.

Savonds heb ik nog een aardappelschotel gemaakt voor Julia en Cecilia als afscheidskado. Ik had gisteren namelijk gevraagd welke gezond gerecht ik nog voor ze kon maken, voordat ze de wereld van de fast-food induiken de komende dagen.

Het is wel raar om te bedenken dat zometeen het wel erg stil gaat zijn in huis, nu 3 van de 5 mensen weg zijn. Emma (me australische huisgenote) hebben we de afgelopen dagen ook al niet meer gezien, en ze moet er voor dinsdag uit zijn... Dus we nemen aan dat ze al weg is ?

Maar weer lekker een filmpje gekeken savonds in bed, en rustig gaan slapen...

Op naar weer een nieuwe week!

Maandag 21 November

Toch wel raar wakker worden zo in een leeg huis... Alleen Kenneth is er nog, maar dat is ook nog maar een weekje of 2. Word wel saai zo alleen ben ik bang. Maargoed.

Smorgens maar weer een rondje langs verschillende bedrijven gedaan om mijn gezicht te laten zien. Maar opnieuw zonder resultaat, ik word er langzaamaan wel moedeloos van...

De rest van de dag heb ik vooral mijn rapport verbeterd. Ik wacht nog steeds op mijn luchtfotos, en ik kan echt niks meer doen aan me onderzoek, zonder dat ik die fotos heb. Dus daarnaast heb ik me ook gefocussed op het zoeken naar werk na me thesis. Ik kan namelijk via een bureau een training krijgen, en dan gegarandeerd werk voor 3 maanden. Echter houd ik hier niet zo veel van over. Daarnaast kan ik ook nog fruit gaan plukken bij verschillende boeren, echter heb ik hier geen 100 procent baangarantie, maar zul je wel een stuk meer gaan verdienen, en zit je nergens aan vast! Dit is wel meer een avontuur, en mocht je klaar zijn met werken, dan kun je gewoon stoppen! Zelf weet ik nog niet zo goed wat nu beter is... Dus AL het advies is welkom!!

Rond 9u was het wel weer mooi geweest. Omdat ik nogal veel dingen gedaan had vandaag, vond ik dat ik wel een lekkere maaltijd verdiend had. Vandaar dat ik het australische recept voor pannenkoeken heb opgezocht, en ijverig aan de slag ben gegaan! Picklets heten ze. Heerlijk!

Fotos staan weer op facebook!!

Laughing

Reacties

Reacties

fam Peters

hoi luuk, met dat fruit plukken kan het wel goed gaan komen. wij hebben vandaag 550 perenbomen geplant, onder prACHTige omstandigheden. hier is verder alles rustig, we zijn in afwachting van sinterklaas of die zal komen. groetjes van ons

Ank

Als je weer terug bent in Nederland mag je die Picklets ook best eens voor ons klaar maken; jij me wel wat...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active