In the meantime Down Under

Knallend het nieuwe jaar in!

Lief dagboek, dit keer een verhaal van de afgelopen 2 weken. Tijdens oud en nieuw enzo vond ik het namelijk wel even tijd voor vakantie!

Dinsdag 27 December

Mijn god! Dit is mij serieus nog nooit overkomenā€¦. Ik werd wakker om 12u!! Schijnbaar had ik het wel echt nodig. Om 3 uur zouden we opnieuw naar het winkelcentrum in de buurt gaan (Kimmim, Richard, Umberto, en ik), om daar nog een beetje te kijken voor leuke kleren/dingen in de aanbieding. Dus ik had nog even tijd om aan me thesis te werken.

In het winkelcentrum hebben we vooral onnozel gedaanā€¦. Lees de meest achterlijke kleren passen, en voetballen/tennissen in het midden van de winkel. Tsjaa, je zou het niet verwachten, maar ik was serieus de jongste van het stelā€¦ de rest is allemaal halverwege de 30. Maar we voelde ons echt weer 15 vandaag haha. Ik wil als ik in de 30 ben ook zo levenā€¦ Gewoon lol maken, en niet teveel piekeren over van alles en nog wat! Ik heb daar wel respect voor. Toen de winkels ons naar buiten hebben gejaagd rond een uurtje of 6 hebben we snel bij de Aldi nog wat spullen gehaald voor het avondeten. Vandaag heb ik Gnocci leren koken van een echte Italiaan. Een droom die uitkomtā€¦. in ruil daarvoor heb ik maar weer appelflappen gemaakt omdat ze dit zo geweldig vonden tijdens het kerstdiner.

Rond een uurtje of 12 waren we weer thuis, maar omdat ik nog lang niet moe was (hoe kan het ook anders als je halverwege de dag wakker word), heb ik nog een film gekekenā€¦

Woensdag 28 December

Vroeg opgestaan om te werken aan me thesis, echter na een half uurtje kwam ik er achter dat ik niet zo heel veel meer kan doen. Voornamelijk het schrijven van me rapport maar de motivatie was heel ver te zoeken.

Rond 3 uur was ik er helemaal klaar mee, waarna ik tot een uurtje of 8 risk heb gespeeld met Iuliana. Ze had de game of Thrones versie, die risk en Kolonisten van Catan combineert. Ik heb gewoon kei hard verlorenā€¦ Tenminste, op 1 beurt na. Want voor ik me laatste slag kon slaan, had ze een spelkaart waardoor ze automatisch wonā€¦. Balen. Voor de rest was het een dag waarbij niet veel gebeurde.

Donderdag 29 December

Miki had vandaag een paar man uitgenodigd om over haar Phd te praten, en daarom ons verzocht om vandaag niet thuis te zijn. Dus ā€˜s morgens om 10 uur zijn we naar de uni gereden om te werken. Het was echter verbazingwekkend druk op kantoor. Ik geloof dat er wel een mannetje of 10 zat (veelal Aziaten). Rond een uur of 5 hadden we weer afgesproken om richting huis te gaan. Dus om half 6 waren we weer thuis. Hier kreeg ik de uitnodiging om mee te gaan naar Pepsi, om daar te dineren, en erna met wijn en fruit onder de sterrenhemel in de jacuzzi de avond door te brengen! Echter toen we weer thuis waren rond 11u waren we nog niet echt moe, dus zijn we (Kimmim en Iuliana) naar het cafe in de buurt geweest. Echter sloot deze om half 1, waarna we thuis nog tot een uur of 2 hebben geouwehoerd.

Vrijdag 30 December

Vanmorgen is eigenlijk het hele huis leeggelopen. Iedereen gaat bij familie oud en nieuw vieren. Dus is het weer ouderwets stil in huis. Voordeel is wel dat de wasmachine niet bezet is, dus kon ik mooi de was doen! Voor de rest heb ik weer lekker een uurtje of 12 aan de thesis gezeten. Het begint nu wel lekker op te schieten eigenlijk. Stiekem doe je toch wel meer dan je gepland iedere dag, waardoor het einde nu in zicht komt.

Zaterdag 31 December

Afgelopen nacht was weer zo een nacht. Jezus wat benauwd, bijna niet geslapen. Toen ik wakker werd voelde ik me dan ook echt heel beroerd, ik kon echt helemaal niks, wilde niksā€¦. Rond 11u mezelf toch maar uit bed gehesen, en mezelf aan de thesis gezet. De airco maakte het opzich wel een beetje dragelijk. Tegen 4u ben ik er weer mee gestopt. Omdat ik vanavond toch oud en nieuw niet alleen wilde vieren, heb ik de vrienden van Kimmim uitgenodigd bij mij thuis voor een diner, en daarna samen naar mount Coo-tha te gaan om het vuurwerk in de stad te kijken. Echter voor het diner moest wel het een en ander worden klaargemaakt. Omdat ze in china geen pasta kennen, wilde ze het graag eens proberenā€¦. Dus dat was zo geregeld, echter de appelflappen (jaaa het moet maar) vergde wel wat voorbereiding. Rond 7u zaten we dan ook gezellig rond de tafel, met als voorafje zelf gemaakt mojithos en bier! Hierna kwamen de hanenpoten op tafel. Nee echt zonder gein, hanenpotenā€¦ gekookt, en gemarineerd in pittige kruiden. Echter ik moet van mezelf alles proberen, dus ook heb ik een hanenpoot opā€¦ Niet 1 maar gelijk 4! Het is echt best goed te doen. Je proeft vooral kruiden. De textuur daarentegen in nergens mee te vergelijken. Rond 11u zijn wel naar Mount Coo-tha gereden, waarvan je een prachtig uitzicht heb over de stad. Hier heb ik dan ook mijn nieuwe jaar ingeluid. Echter voelt dit totaal niet zo! Rond een uurtje of 2 was ik weer thuis, waarna ik nog een uurtje naar de top 2000 heb geluisterd (net als de afgelopen 3 dagen), voordat ik in slaap viel.

Zondag 1 Januari

Tot een uurtje of 10 uitgeslapen, en daarna weer vrolijk verder aan de thesis. Smiddags had ik Mohammed, en Nut (de thaise chef die de vorige keer ook eten was komen maken) uitgenodigd voor een nieuwjaarsduik in het zwembad. De traditie wilde ik toch voortzetten haha! Daarna heb ik van Nut Thaise soep leren koken, met spek champignons ei en koriader. Ik ben op dreef wat recepten betreft. Savonds was het dan eindelijk tijd om even rustig aan te doen, waarvoor ik lekker een film heb gekeken!

Maandag 2 Januari

Ik weet niet zo goed wat er de laatste tijd aan de hand is. Maar ik word niet meer wakker van de eerste zonnestralen. Het was dan ook kwart over 12 voordat ik eindelijk wakker was. Maar ik had vandaag toch niks op de planning, dus zo heel erg was het nou ook weer niet. De dag was eigenlijk gevuld met het doen van boodschappen, en het schrijven van mijn rapport. Ik kwam erachter dat ze hier ook flessen niet recyclen. Ik had namelijk alle flessen van de afgelopen weken expres niet weggegooid, om ze in te kunnen leveren, echter vertelde een medewerker van de lokale supermarkt me dat ze niet aan inzamelen doen in AustraliĆ«ā€¦

Voor de rest ben ik wel geĆÆnspireerd geraakt door de Aziatische keuken, dus heb ik een klein uurtje in de Aziatische supermarkt doorgebracht, en mezelf verwonderd over alle dingen die ze er verkopen. Een nadeel, ik snap geen zak van wat alles isā€¦. Alles is in het chinees haha. Maar ik heb op de gok gewoon van alles gekocht om te proberen!

Rond een uur of 6 werd ik opgehaald door 2 vrienden waarmee ik oud en nieuw had gevierd. We waren namelijk met een mannetje of 7 uitgenodigd voor een Chinese maaltijd bij iemand thuis. Hier heb ik opnieuw weer van alles geleerd (maar liefst 6 recepten). Daarnaast had de groep ook nog een cadeau voor me: een pakket qua kruiden en benodigdheden om zelf hanenpoten klaar te maken!!

De conclusie van de avond: Dat eten dat ze bij de Chinees verkopen in Nederland, hebben ze in China nog nooit van gehoord. Babi Pangang, Foe yong hai, Mihoen, ze kennen het niet (iets dat ik eigenlijk als wist, maar nu toch bevestigd is).

Week 14

Dinsdag 3 Januari

Weer lekker thuis aan de thesis gewerkt vandaag. Het scheelt heel veel dat het gisteravond eindelijke goed geregend heeft. Hierdoor is het lekker afgekoeld, want de afgelopen dagen was het gewoon niet te houden. Na 7uurtjes vond ik het wel weer mooi geweest, kwam ik eigenlijk tot de conclusie dat ik mijn buurt helemaal nog niet verkend had. Dus heb een mooi rondje gelopen van een uurtje. Het contrast is zelfs binnen onze wijk erg groot. Sommige huizen vallen echt van narigheid in elkaar, terwijl er ook de meest grote paleizen tussen staan!

Eenmaal thuis was het weer tijd om te koken, en heb samen met Iuliana nog een film gekeken.

Woensdag 4 Januari

Vanmorgen was ik om 8 uur wakker, maar toch weer in slaap gevallen tot een 10u. Hierna was het me bed uit, 5 meter naar de badkamer, 5 meter terug en aan de gang met me thesis (welgeteld een half uur). Want Iuliana vroeg of ik mee boodschappen ging doen. Meer dan prima! Zij zou vanavond koken, en wilde me laten zien wat allemaal te kopen. Toen we terug waren hebben we samen alles voorbereid, waarna ik echt weer terug moest aan de thesis. Savonds hebben we nog een film gekeken, en dat was het weer voor die dag. Morgen moet ik toch echt verder aan me thesis. Me ā€œvakantieā€ is voorbij haha.

Donderdag 5 Januari

Ik had mezelf vandaag voorgenomen dat mijn vakantie wel echt voorbij was. En wonder boven wonder heb ik mezelf eraan gehouden! Vanmorgen om 9u me bed uit, en aan de gang tot 7u: Meters maken! Om 7u was ik dan ook weer helemaal laveloos, waarom ik maar een rondje gelopen heb van een 3 kwartier door de buurt. Der zitten aardig wat uitkijkjes op mijn route, met bovendien een mooie zonsondergang. Eenmaal terug heb ik weer wat aan me thesis gewerkt. En savonds weer een film gekeken. Tsja, je moet toch wat, als der voor de rest niks te doen is.

Vrijdag 6 Januari

Hoppa, om 9u wakker en aan de gang tot 9! Lekker uren gemaaktā€¦. Echter lijkt het einde weer een stuk verder weg dan dat ik aan het begin van de week dacht. Over sommige dingen denk je snel te makkelijk, maar er komt op het moment zo veel meer mee bij kijken haha.

Tussendoor snel wel even boodschappen gedaan. Maar de dag voor de rest was heel saai qua activiteiten betreftā€¦

Zaterdag 7 Januari

De motivatie is weer aanwezig. Vandaag opnieuw 6 uurtjes aan de thesis gewerkt. Echter maar tot 3 smiddags. Vanavond stond er namelijk opnieuw een diner op de planning. Een clash tussen Nederland en Rusland. Oftewel Stampot, pannenkoeken, frikandelbroodjes tegen Russische salades. Rond een uur of 3 begonnen we dan ook met koken, om alles tegen 7u af te hebben. Dan zou namelijk de jury (de aziatische club) komen. Om 5 voor 7 hadden we alles af. Goed getimed dus. Zelf hadden ze nog varkenspoten meegenomenā€¦. (Jaaaa ook dit heb ik geprobeerd. Al moet ik zeggen dat de gedachten het toch een stuk minder doet smaken. Zeker geen aanrader, maar het kan van me bucketlist af). Uiteindelijk bleken de pannenkoeken en frikandelbroodjes de grote winnaar van het hoofdgerecht. Maar als klap op de vuurpijl had ik ook nog een echt ouderwets dessert gemaakt: Arretjescakeā€¦. Deze is finaal opgegaanā€¦. Dus al met al, een geslaagd diner. Na afloop hebben we nog wat (stuk of 30) potjes Uno gedaan, voordat iedereen naar huis ging.

In me bed nog een aflevering van ā€œRiver Monstersā€ gekeken (Jeremy Wade blijft een held!), voordat ik mijn oogjes toe deed.

Zondag 8 Januari

Om 10u vanmorgen werd ik nogal ruw gewekt door iemand die op mijn deur bleef bonken. Het was Miki met de vraag of ik zin had om mee te gaan ontbijten bij een Maleisisch restaurantā€¦. Op haar kosten. Nou dat laat ik mij geen 2 keer zeggen, dus een half uurtje later (wanneer de rest van het huis klaar was) gingen we met de bus naar de andere kant van de stad. Nu bleek de tent best wel bekend te zijn, want voor we uiteindelijk binnen waren (er stond een wachtrij) was het 1u. Het was wel een hele tocht, maar zeker de moeite waard. Ik heb serieus nog nooit zo een goede tomaten-rund-noodle soep op. Zo mals, en zo smaakvol!

Eenmaal weer thuis zijn we nog even een rondje wezen lopen door de wijk, om de calorieĆ«n er weer af te branden. Maar het was eigenlijk gewoon studie ontwijkend gedrag. Echter moest ik om een uurtje of 4 toch weer aan de gang. Om 9u konden mijn ogen niet meerā€¦ al dat staren naar de pc de hele dag is toch niet goed voor mijn ogen. Er is een paar dagen geleden een ader gesprongen, waardoor ik eruit zie als een monster haha.

Maandag 9 Januari

Oke, mijn vakantie is nu echt over. Dus ik had vanmorgen om 8u de wekker gezet om naar de uni te gaan om te werken. Echter verliep dat toch niet zo heel vlot als verwacht. Het opstaan is lastig haha.

Eenmaal op de uni kwam ik erachter dat ik opnieuw de oplader van me laptop was vergeten die morgen, dus ben ik even op en neer gefietst!

Tot een uur of 5 heb ik lekker mijn rapport geschreven, echter wel met om het uur een pauze, omdat mijn oog al dat staren toch niet helemaal geweldig vind.

Na 5u heb ik de hand gelegd aan mijn kerst/afscheidskado voor mijn huisgenoten, en mensen van de uni. De afgelopen dagen heb ik namelijk een kookboek gemaakt met verschillende oud-hollandse gerechten: Hutspot, Stampot, ewrtensoep, tompoezen, oliebollen, advocaat, kruitnoten en ga zo maar door.

Thuis kon ik het toch niet laten om nog even aan me thesis te werken, tot een uurtje of 8. Ik heb nog welgeteld 16 dagen te gaan!

Reacties

Reacties

Ank

Hou vol Luuk; 16 dagen zijn zo om..
Dan heerlijk op vakantie ... op naar Nieuw Zeeland ( Auckland, Queenstown, Christchurch) prachtige natuur om je heen.. je droom komt - bijna- uit !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active