In the meantime Down Under

Het stormseizoen begint, en Sinterklaas avond in de hitte

Week 9

Niet zo spannend weekje... Vandaar een goed verhaal, lekker kort ook!

Woensdag 30 November

Jezus, vanmorgen toch wel stijfjes opgestaan haha. Zo een zware ochtend heb ik in tijden niet gehad...

Ik denk dat ik nog te vast sliep toen me wekker ging, dus de rest van de morgen werd ik ook niet echt wakker...

Op de uni zelf heb ik eerst nog wat sollicitaties mailtjes gestuurd...

Daarna was het koffie... Hardstyle... en gas!

Dit tot een uur of 3! Daarna had ik een afspraak gemaakt om mijn droomreis plannen eens door te nemen, en kijken wat er allemaal mogelijk is!

Echter was dit niet zo heel interessant, iemand die 2 uur lang alleen maar op de PC bezig is, en om de 10 minuten een simpele vraag stelt. Dit was nou niet echt bevorderlijk voor mijn "wakkere" ik.

Vandaar dat ik om 5u eerst maar een rondje ben wezen lopen rond de campus voordat ik weer aan de gang ben gegaan tot 10u.

Daarna was het huis, bed, slapen

Donderdag 1 December

Hmmm toch wel raar. Het is de maand december... De maand van Korte dagen, Sinterklaas, kerst, kou... Ik kan maar niet wennen aan het idee dat het dadelijk met kerst gewoon 35 graden gaat zijn.

Ook echt raar om te zien dat mensen hier kerstverlichting hebben hangen met kerstmannen in dikke warme pakken, rendieren, sneeuwvlokjes etc etc... Rare jongens die Australiers.

Vanmorgen was ik om 7u op de uni. Ik moest nog snel even wat afmaken voordat ik een gesprek had met me begeleider. Ik heb namelijk me luchtfoto’s eindelijk weten te analyseren, en ben erachter gekomen dat er lang niet zo veel ontbossing is dan er werd gesuggereerd. Dus dat wilde ik wel even bespreken. Echter moest dat vandaag, omdat ze vanaf morgen 2 weken in Nieuw Zeeland zit voor een conferentie...

Maar goed, uiteindelijk is het goed gekomen, en hebben we toch een oplossing gevonden.

‘s Middags kwam er een professor naar mij toe, met een vraag (uhmm echt de omgekeerde wereld hier ?). Hij zat namelijk al een maandje met een probleem binnen Excel... hij wilde het aantal seconde binnen 2 tijdstippen berekenen. Echter is dat niet zo gemakkelijk om dat voor 150000 punten per stuk te doen... Hij had gezien dat ik nogal handig was met Excel, en of ik het niet wilde proberen. Na een klein uurtje stoeien was het me dan toch gelukt!! Toch wel een machtig gevoel.

Echter vlak daarna kwamen er donkere wolken over de uni heen... Onweer... Fijn, net nu ik had afgesproken om te gaan vissen... Dat ging dus mooi niet door... Dan maar weer aan de thesis. Nu ik de ontbossingsperiode bepaald heb, kan ik helemaal los!

Vrijdag 2 December

Man, het word wel steeds moeilijker me bed uit komen ‘s morgens... Merk wel dat de motivatie voor me thesis wel een beetje begint weg te ebben... Je doet super veel, maar 0 resultaat. Echter daar heeft iedere onderzoeker last van. Met de gedachten dat wanneer je klaar bent, een van je ultieme dromen (jaa ik heb alweer een nieuw doel) in vervulling gaat komen, sleept me er wel doorheen!

Vandaag eigenlijk niks spannends beleeft, echter dat de thermometer op gegeven moment 38 graden aangaf (in de schaduw!). Dan ben je toch wel blij dat je binnen mag zitten...

Zaterdag 3 December

Hmmmm zoals ik gisteren al dacht, zou het vandaag toch wel eens heel slecht weer kunnen gaan worden. Gisteravond begon het al ontiegelijk vochtig te worden, waardoor slapen gewoon niet ging.

Het was echt happen naar adem... Vanmorgen was ik dan ook al vroeg wakker, dus maar weer op naar de uni... Ik kan gelukkig wel stappen maken!

Daarnaast ook nog een beetje uitgezocht wat ik allemaal kan gaan doen tijdens mijn reis, echter keuzes maken is niet zo makkelijk... Ik wil alles wel doen, maar dat past helaas niet in me budget.

Op gegeven moment had ik er wel weer genoeg van, dus maar weer door met de thesis. Om een uurtje of 5 kwam mijn vermoeden toch uit. Wanneer ik aan de ene kant uit het raam keek, was de lucht bewolkt, maar niks ernstig, echter aan de andere kant was het pik en pik zwart!

Eindelijk breekt de hel los hier! Het is immers het stormseizoen, maar ik had nog geen echte storm gezien... Blijft zo mooi om te zien, al dat natuurgeweld!

Echter het nadeel is wel dat de vochtigheid nu nog wel even aan gaat houden. Zal wel weer een zware nacht worden....

Rond een uurtje of 9 was het dan ook weer droog, en tijd om naar huis te gaan! Morgen weer een nieuwe dag!

Zondag 4 December

Omdat ik maar tot en met de kerst in de kamer kan blijven zitten waar ik nu zit, ben ik naast alle thesis, sollicitaties en vakantieplanningen ook nog eens op zoek naar een nieuw huis!

Vanmorgen had ik daarom ook een afspraak om bij een andere kamer te gaan kijken, net ver van waar ik nu zit.

Echter toen ik aankwam zag ik al dat het niet veel was. Beetje bouwvallig huis, in een mindere straat. Maar goed, de huisbaas was een Aziaat van nog geen 30... Oke ??

Het eerste wat hij me vertelde toen ie me de kamer liet zien, was dat ik zelf me lakens moest gaan kopen haha.. en dat ik goed moest schoonmaken.

Dat laatste deed hij zelf in ieder geval niet... Jezus zeg, de badkamer en de keuken, daar word Rob Geus niet vrolijk van...

Hierna had ik het eerlijk gezegd ook al wel snel gezien, toch maar weer door met mijn zoektocht!

Halverwege mijn barre tocht (39 graden, bergop) naar de uni begon het fietsen in een keer wel heel zwaar te worden... Ja hoor, ik was door een doorn gereden, waardoor mijn band leegliep... Fijn... Dus maar weer te voet naar huis, op zoek naar een winkel waar ze banden verkopen. Waar internet tegenwoordig al niet handig voor is. Echter de dichtstbijzijnde winkel was weer een uur lopen. Maar goed er zat niets anders op. 2 uurtjes later, een lege portemonnee, en 5 kilo lichter van het verloren zweet was ik weer thuis. Snel die band erop gegooid en weer een poging wagen om op school te komen. Echter heeft een van me oud-huisgenootjes de fietspomp meegenomen, dus kon ik te voet. Gelukkig wist ik dat ze op de uni wel een pomp hadden. Dus uiteindelijk is alles toch wel goed gekomen.

De rest van de dag (tot een uurtje of 10) heb ik eigenlijk niet echt aan de thesis besteed, ik denk een uurtje of 3 max. Dit omdat ik in de gaten heb gekregen dat als ik een rondreis door Nieuw-Zeeland wil gaan maken, ik er wel snel bij moet zijn... De reizen lopen heel snel vol, en ik moet voor de kerst geboekt hebben. Echter heb ik nog geen idee of ik wel of niet werk kan krijgen (dan ga ik eerst werken), en wat er allemaal te zien is in NZ... Dus dat tweede heb ik vooral uitgezocht vandaag.

Eenmaal thuis was het naar bed, opnieuw een vochtige nacht tegemoet!

Maandag 5 December

Pfff vandaag was wel echt een chaotische dag… Alles liep door elkaar waardoor je eigenlijk geen overzicht meer hebt, en je eigenlijk niks afkrijgt… Uiteindelijk toch wel een beetje orde weten te scheppen in de chaos, en toch wel iets van progressie weten te maken.

Morgenvroeg heb ik een afspraak met me professor, over de voortgang en resultaten die ik geboekt heb. Dus ik moet wel met iets fatsoenlijks kunnen aankomen. Maar tegen een uurtje of 10 ‘s avonds was me dat toch wel gelukt gelukkig.

Echter vandaag kreeg ik wel de uitnodiging om volgende week weer 4 dagen mee te gaan op veldwerk, als assistent. Mooi weer het veld in ipv achter de PC. Het gaat wel ten kosten van me eigen tijd, die ik overigens hard nodig heb, maar vind dat ik dit wel verdient heb!

En dan eindelijk… Sinterklaas avond. Ook al is Australië een beetje verder weg, ook dit jaar heeft de sint mij niet overgeslagen… Want wat kreeg ik toen ik thuiskwam… Inderdaad een leeg huis! Vanaf vandaag zijn al me huisgenoten vertrokken. Wel jammer, het is nu zo saai in huis… Nou ja beter dan de roe! Dan moet ik weer helemaal terug naar Spanje gaan liggen vallen in een zak enzo… nee mij niet gezien haha.

Toch kan mijn verstand er niet bij... Sinterklaas met 35 graden... blijft raar!

Reacties

Reacties

Ank

In ieder geval vergeet je deze zeer warme Sinterklaasdag de rest van je leven nooit meer Luuk !! Groetjes

Toiny

Steeds verheug ik me op het lezen van je verhalen, leuk om dit van een afstand mee te beleven.
Je moet er hard voor werken, maar krijgt een levenservaring die ze je nooit meer afnemen!
Zet hem op Down Under!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active